English  uk copy 

 

Питања и одговори

Питања и одговори су поређана хронолошки како су додавана на ову страницу тако да се најстарије питање налази на дну ове странице а најновије додато питање и одговор на почетку ове странице.

17) П: Уплатила сам новац у петак поподне, кад могу да очекујем да ће новац бити на мом рачуну?

О: Уплате се "прокњижавају" сваког радног дана после 11,00 сати у систему Службе за наставу, за претходни радни дан платног промета. Платни промет не ради суботом и недељом и те уплате се третирају као уплате првог наредног радног дана тј. као уплате извршене у понедељак. Поменуте уплате "стижу" заједно са осталим уплатама од понедељка и на располагању су студентима у уторак нешто после 11,00 сати. Исти је случај и када се петком уплати у поподневним сатима, након краја радног времена за платни промет (после 15,00 сати). Из нама непознатог разлога, уплате извршене у поштама не ретко се на факултетском изводу појављују са даном закашњења. Факултет сваког радног дана од Управе за трезор добија извод на коме се налазе подаци о уплатама на факултетски рачун за претходни радни дан платног промета. Овај извод представља списак свих субјеката који су извршили уплату на рачун факултета, податак о износу који је примљен, као и између осталог и позив на број са којим је уплата извршена. Факултет, заправо Служба рачуноводства, сваког радног дана нешто после 11,00 сати информације о овим уплатама електронски доставља информационом систему Службе за наставу и тек након овог интерног "прокњижавања" новац је на располагању студентима за пријаву испита (под претпоставком да је позив на број тачан јер је овај број својеврстан "путоказ" коме да се новац повеже на финансијску картицу). Уколико новац ни након свега овога није на Вашој финансијској картици онда постоје три могућа објашњења. Прво, да сте Ви или шалтерски радник на уплатном месту, погрешили број текућег рачуна. Друго, да је нетачан или туђи позив на број. Треће, да је позив на број само делимичан. У овом последњем случају добар део оваквих уплата у Служби за наставу приметимо сами и у току дана их повежемо на финансијску картицу студента или то учинимо на телефонску или мејл интервенцију самог студента (у том случају су нам потребни подаци ко је уплатилац, који износ је уплаћен, ког датум и где како би смо уплату пронашли). Уплате извршене на општи позив на број (117401) не можемо повезати док нам се физички не достави уплатница. Када је уплата извршена на туђи позив на број потребна је такође уплатнца и алтернативно налог тј. одобрење оног на чију финансијску картицу је уплата грешком завршила како би смо је пребацили.

16) П: До када је крајњи рок да студенти уписани по болоњи заврше студије и шта ће се догодити ако до тог рока не заврше студије?

О: Према Закону студије се морају завршити најдуже у дуплом низу година потребних за реализацију студијског програма, што у случају када су основне академске студије у питању значи да се студије морају окончати за 8 школских година. Студенти по "болоњи" који су се у прву годину основних академских студија уписали школске 2006/2007. године, под претпоставком да су сваке школске године имали статус студента, морају да заврше студије до краја школске 2013/2014. године (тј. најкасније до 30. септембра 2014. године). Студентима који су имали одобрено мировање права и обавеза, као и школске године у којима нису имали статус студента, овај рок за завршетак се продужава за период трајања мировања права и обавеза, односно, за број школских година у којима нису имали статус студента. По истеку овог рока овим студентима ће престати статус студента. Декан може студенту, на лични захтев, поднет пре стицања услова за губитак статуса студента, продужити рок за завршетак студија за један семестар ако студенту на дан истека рока када су се стекли услови за престанак статуса студента остаје неостварених највише 20 ЕСПБ бодова за завршетак студија. Студенти који до завршетка студија имају више од 20 неостварених ЕСПБ бодова биће у обавези да пре истека рока за завршетак студија поднесу захтев за прелазак на нови одговарајући студијски програм. Факултет ће у наредном периоду донети општи акт којим ће регулисати поступка преласка на нови студијски програм и објавити га на Интернет сајту факултета. Поступак ће подразумевати добијање новог броја индекса и еквиваленцију одслушаних предмета и положених испита. Предмети који буду одређени као разлика, а из којих настава није одслушана, моћи ће да се полажу тек по испуњењу предиспитне обавезе (присуство на аудиторним предавањима тј. одслушана предавања). Остали предмети који су раније одслушани и који имају свог еквивалента у новом студијском програму, моћи ће да се полажу од првог наредног испитног рока. Трошкови овог поступка биће благовремено уврштени у факултетски ТРОШКОВНИК.

15) П: До када је крајњи рок да студенти који студирају по старим плановим и програмима да заврше студије по ранијим прописима и шта ће се догодити након тог рока уколико се студије не заврше?

О: Студенти који су уписани на студије по ранијим прописима (пре "болоње") имају право да према тренутно вежећој одредби Закона заврше студије до краја школске 2013/2014. године (тј. најкасније до 30. септембра 2014. године). Након истека овог рока даљи наставак студија биће могућ преласком на одговарајући акредитовани "болоњски" студијски програм. Прелазак на нови одговарајући студијски програм ће подразумевати процедуру еквиваленције старог и новог студијског програма при чему ће студенти поднети захтев за наставак студија и еквиваленцију старог студијског програма са новим одговарајућим студијским програмом. Општи акт који ће регулисати овај поступак факултет ће усвојити у наредном периоду и објавити га на Интернет сајту факултета. Поступак ће подразумевати да они који поднесу овај захтев добити нови број индекса и извршиће се признавање раније положених испита и предмета из којих је настава одслушана са одговарајућим (еквивалентним) предметом из одговарајућег "болоњског" студијског програма. Еквиваленте предмете из којих је настава већ одлсушана студенти ће моћи да полажу по новом студијском програм у првом испитном роком након завршетка поступка. Сви предмети који буду одређени као разлика, а из којих настава није одслушана, мораће прво да се одслушају предавања пре него што буде могуће приступити полагању испита из тих предмета. Присуство на аудиторним предавањима (одслушана настава из предмета) је предиспитна обавеза код свих "болоњских" предмета и док се она (предиспитна обавеза) не испуни, не може се приступити полагњу испита. Трошкови овог поступка биће благовремено уврштени у факултетски ТРОШКОВНИК.

14) П: Интересује ме да ли је могуће уписати мастер студије на Правном факултету у Новом Саду после завршеног акредитованог студијског програма на приватном правном факултету?

О: Да, могуће је. Власничка структура није релевантна чињеница приликом оцене испуњености услова за упис на мастер академске студије. На мастер академске студије се може уписати лице које је завршило одговарајуће основне академске студије права које по називу, програму и обиму одговарају основним академским студијама које остварује Факултет и које испуњава остале услове прописане Конкурсом. Испуњеност услова цени комисија. У сврху оцене испуњености услова за упис потребно је доставити план и програм завршеног студијског програма, као и уверење о положеним испитима. Комисија може одредити полагање разлике у испитима уколико нађе да та разлика није већа од 60 ЕСПБ бодова (академски стандард за једну годину студија).

13) П: Која је разлика између броја пријвљивања и броја излазака на испит и како то утиче на плаћање више цене пријаве испита?

О: Број пријављивања неког испита није ограничен и не утиче на примену више цене приликом наредне пријаве тог испита. Број излазака на испит означава колико пута је студент приступио испиту и био неуспешан у полгању. Неуспешни изласци на испит се евидентирају оценом 5 (није положио) у записник о полагању испита (не и у индекс студента). Након три неуспешна изласка на испит (три пута евидентирана оцена 5 у записнику) свака наредна пријава овог испита се наплаћује по вишој цени у складу са важећим факултетским ТРОШКОВНИКОМ.

12) П: Положио сам испит али ми оцена још није евидентирана на студентским веб сервисима, а у историји полагања стоји ознака "НД". Да ли је ово нека грешка?

О: Ознака "НД" је скраћеница за "није дошао". Најчешће није реч о грешци већ о томе да записник са тог испита није унет у евиденцију (било из разлога што професор није вратио записник или што референт није стигао да обради записник са испита). Ово се најлакше може проверити на самим студентским веб сервисима тако што ћете кликнути на лупу која се налази поред ознаке "НД" (lupa2). Након клика мишем на лупу отвориће Вам се резултати испита тј. списак свих који су тог дана били на записнику и полагали испит са Вама. Уколико код свих осталих студената такође стоји ознака "НД" то је сигуран показатељ да оцене са тог записника нису прокњижене у систем. Уколико макар један студент на овом списку има било коју другу оцену уместо ознаке "НД" то је индикатор да се нека грешка догодила и да је потребно да реагујете. У случају да је у питању грешка најбоље је да прво пошаљете мејл на Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели. и информишете Службу за наставу о ком испиту је реч, да напишете када и код кога сте испит полагали и коју оцену сте добили. Уколико буде потребно добићете повратну информацију да ли је потребно да доставите индекс Служби за наставу. Све инфромације о грешци можете добити и директним одласком на шалтер Службе за наставу и без слања претходно поменутог мејла, битно је само да код себе имате Ваш индекс.

11) П: Да ли се испит може накнадно одјавити?

О: Не, одјава испита је могућа само док траје и пријава. Дакле, након истека рока предвиђеног за пријаву испита више није могуће одјавити пријављени испит.

10) П: Колико бодова је потрено за упис наредне године?

О: Да би се уписала наредна (виша) година студија потребно је у текућој школској години остварити најмање 37 ЕСПБ бодова. Дакле, посматра се збир свих бодова положених испита (без обзира на годину студија на којој је предмет одслушан) од јануарског до закључно са октобарским испитним роком текуће школске године.

9) П: Какви су услови за прелазак и наставак студија на Правном факултету у Новом Саду са друге високошколске установе?

О: Захтеве за прелазак почињемо да примамо од друге половине септембра месеца и решавамо их до средине октобра месеца (о захтеву одлуку доноси декан). Уз захтев је потребно доставити план и програм студија (цео програм по могућности или евентуално силабусе за предмете које сте положили на високошколској установи са које би прешли) и уверење о положеним испитима. За овај захтев је потребно уплатити накнаду из трошковника под ставком "остали захтеви". Уверење о положеним испитима треба да садржи напомену шта би сте према статуту високошколске установе са које прелазите имали право да упишете у наредној академској години (нпр. право уписа друге године студија). Према нашим правилима не одобравају се преласци у статусу студента прве године студија. Уколико до позитивног решења молбе у међувремену на високошколској институцији са које прелазите положите још неки испит (нпр. у редовном или додатном октобарском року) Ваш захтев ћете допунити новим уверењем о положеним испитима како би Вам се и још неки испити евентуално признали. Уколико Вам захтев за прелазак буде одобрен, поред школарине бићете у обавези да платите трошкове за признавање испита по сваком предмету, трошковник можете погледати ОВДЕ.

8) П: Да ли постоји могућност да се у истом испитном року полажу МЈП 1 и МЈП 2 као и други предмети попут Увода у грађанско право и Стварно право?

О: Прописано је који су то предмети који се могу полагати тек након положеног неког другог предмета. Детаљну спецификацију ових предуслова можете погледати ОВДЕ. Дакле, пријављивање МЈП 2 је условљено положеношћу испита из МЈП 1, а пријављивање Стварног права није условљено положеношћу испита из Увод у грађанско право. Када имате намеру да у једном испитном року пријавите предмет који има други предмет као предуслов (као што је то случај са МЈП 2 и МЈП 1), потребно је да извршите пријаву за оба предмета тако што ћете нпр. МЈП 1 пријавити у ранијем термину у односу на МЈП 2. Када се заврши пријава испита, пријава из МЈП 2 ће бити "спорна" и биће уклоњена (новац од пријаве ће бити враћен на финансијску картицу студента). Када студент положи МЈП 1, потребно је да са индексом дође на шалтер Службе за наставу да "активира" спорну пријаву. На овај начин, када референт утврди да је положен испит који је био предметни предуслов (МЈП 1) вратиће привремено уколоњену пријаву (јер је разлог "спорности" те пријаве отклоњен) и студент ће бити враћен на термин испита у коме је оригинално пријавио спорни предмет (а финансијска картица студента ће поново бити задужена за цену редовне пријаве). Уколико студент нпр. није пријавио МЈП 2, а положи испит из МЈП 1, МЈП 2 може да пријави кроз накнадну пријаву, уколико постоје могућности с прам броја пријављених кандидата код предметних наставника и уопште постојања термина за МЈП 2 (накнадна пријава се тарифира у складу са факултетским ТРОШКОВНИКОМ).

7) П: Дипломирао сам и занима ме колико треба да се уплати за издавање уверења и шта је још потребно да се испуни уз уплатницу?

О: Када дипломирате потребно је да поднесете захтев за издавање уверења и дипломе (Образац О-8 који можете набавити у факултетској скриптарници). На шалтеру Службе за наставу ћете предати Ваш индекс, попуњен Образац О-8 и доказе о уплати накнада за ставке из трошковника "Уверење о дипломирању" и "Диплома". На шалтеру ћете добити један статистички образац који ћете попунити за потребе Републичког завода за статистику. Трошковник и износе поменутих накнада можете погледати ОВДЕ.

6) П: Пријавио сам испит у овом испитном року, међутим, искрсли су ми одређени проблеми и желео бих да одложим испит, каква је процедура за то?

О: Да би се одложио испит потребно је најкасније дан пре заказаног испита затражити сагласност за одлагање испита од наставника код кога је испит пријављен. Одложени испит се може полагати само код наставника код кога је испит пријављен и уколико наставник има термин за који би дао сагласност да се испит одложи (наравно, и уколико то наставнику дозвољава број пријављених кандидата за тај дан). Наставник, уколико је сагласан да се испит одложи потписаће се на Образац О-5 (који студент може набавити у факултетској скриптарници) и на обрасцу ће одредити датум за који је сагласан да се испит одложи. Одмах по добијеној сагласности, студент је дужан да изврши уплату у складу са факултетским трошковником и да на шалтеру Службе за наставу преда образац за одлагање испита, као и доказ о уплати одговарајуће накнаде (ставка за "Захтев за одлагање испита" утврђена ТРОШКОВНИКОМ). Одложени испит се у истом испитном року не може поново одлагати.

5) П: Могу ли да оверим зимски семестар после испитног рока у априлу?

О: Да, али се мора имати у виду то да онај ко није оверио зимски семестар (а самим тим није ни уписао летњи семестар) не може пријављивати испите док не изврши накнадну оверу сместра.

4) П: На који начин се поништава испит? Да ли могу да изађем у наредном року на испит који сам положио, пошто сам незадовољан оценом?

О: Студент има право да Декану поднесе приговор на добијену оцену, ако сматра да испит није обављен у складу са Законом, Статутом и општим актом факултета, у року од 36 часова након добијања оцене. Уколико се усвоји приговор студента, студент поново полаже испит у року од 3 дана од дана пријема одлуке Декана по поднетом приговору. Дакле, уколико је прошло више од 36 часова од добијене оцене, а приговор није поднет, оцена са тог испита се не може поништавати а тај предмет се сматра положеним и више се не може пријављивати.

3) П: Студирам по старом систему (пре болоње) и ОПШТИ смер сам , шта ми треба да бих могао да узмем степен?

О: Уколико имате положене све испите из прве и друге године студија, који су предвиђени студијским програмом, као и радно, управно и привредно право можете поднети захтев на шалтеру Службе за наставу (који се тарифира са 8.500 динара за издавање уверењa и дипломe) за издавање уверења и дипломе о стеченом првом степену високог образовања и стручним називом ПРАВНИК.

2) П: Студирам по старом систему (пре болоње) и СУП смер сам, шта ми треба да бих могао да узмем степен?

О: Уколико имате положене све испите из прве и друге године студија, који су предвиђени студијским програмом, као и управно право - општи део, можете поднети захтев на шалтеру Службе за наставу (који се тарифира са 8.500 динара за издавање уверењa и дипломe) за издавање уверења и дипломе о стеченом првом степену високог образовања и стручним називом ПРАВНИК.

1) П: Да ли се по болоњском систему студирања може узети степен?

О: Не постоји такава могућност, јер факултет нема акредитован студијски програм у трогодишњем трајању односно у конкретном случају програм обима 180 ЕСПБ за стицање стручног назива "правник".

mic

Упишите

ДРЖАВНИ

ПРАВНИ

Дипломирани правник је професија која се директно везује за вршење државне власти  и вршење најзначајнијих друштвених функција.

Гарантујемо вам

ЗНАЊЕ

Успеси на међународним такмичењима потврђују наш квалитет.

Остварите

ПРАКСУ

у државним институцијама и кроз правне клинике.

прочитајте више...

Ко је на мрежи: 122 гостију и нема пријављених чланова