Sadržaj je u pripremi.

Sadržaj je u pripremi.

Sadržaj je u pripremi.

Sadržaj je u pripremi.

Sadržaj je u pripremi.

Sadržaj je u pripremi.

Često postavljana pitanja i odgovori

Pitanja i odgovori su poređana hronološki kako su dodavana na ovu stranicu tako da se najstarije pitanje nalazi na dnu ove stranice a najnovije dodato pitanje i odgovor na početku ove stranice.

Pitanje: Uplatila sam novac u petak popodne, kad mogu da očekujem da će novac biti na mom računu?

Odgovor: Uplate se “proknjižavaju” svakog radnog dana posle 08.00 sati u sistemu Službe za nastavu, za prethodni radni dan platnog prometa. Platni promet ne radi subotom i nedeljom i te uplate se tretiraju kao uplate prvog narednog radnog dana tj. kao uplate izvršene u ponedeljak. Pomenute uplate “stižu” zajedno sa ostalim uplatama od ponedeljka i na raspolaganju su studentima u utorak nešto posle 08.00 sati. Isti je slučaj i kada se petkom uplati u popodnevnim satima, nakon kraja radnog vremena za platni promet (posle 15.00 sati). Iz nama nepoznatog razloga, uplate izvršene u poštama i pojedinim platnim institucijama ne retko se na fakultetskom izvodu pojavljuju sa danom zakašnjenja. Fakultet svakog radnog dana od Uprave za trezor dobija izvod na kome se nalaze podaci o uplatama na fakultetski račun za prethodni radni dan platnog prometa. Ovaj izvod predstavlja spisak svih subjekata koji su izvršili uplatu na račun fakulteta, podatak o iznosu koji je primljen, kao i između ostalog i poziv na broj sa kojim je uplata izvršena. Fakultet, zapravo Služba računovodstva, svakog radnog dana nešto posle 08.00 sati informacije o ovim uplatama elektronski dostavlja informacionom sistemu Službe za nastavu i tek nakon ovog internog “proknjižavanja” novac je na raspolaganju studentima za prijavu ispita (pod pretpostavkom da je poziv na broj tačan jer je ovaj broj svojevrstan “putokaz” kome treba da se novac poveže na finansijsku karticu). Ukoliko novac ni nakon svega ovoga nije na Vašoj finansijskoj kartici onda postoje tri moguća objašnjenja. Prvo, da ste Vi ili šalterski radnik na uplatnom mestu, pogrešili broj tekućeg računa. Drugo, da je uplata izvršena sa netačnim ili tuđim pozivom na broj. Treće, da je poziv na broj samo delimičan (nedostaje neki broj). U ovom poslednjem slučaju dobar deo ovakvih uplata u Službi za nastavu primetimo sami i u toku dana ih povežemo na finansijsku karticu studenta ili to učinimo na telefonsku ili mejl intervenciju samog studenta (u tom slučaju su nam potrebni podaci ko je uplatilac, koji iznos je uplaćen, kog datum i gde kako bi smo uplatu pronašli). Kada je uplata izvršena na tuđi poziv na broj potrebna je takođe uplatnca i alternativno nalog tj. odobrenje onog na čiju finansijsku karticu je uplata greškom završila kako bi smo je prebacili.

Pitanje: Do kada je krajnji rok da studenti upisani po bolonji završe studije i šta će se dogoditi ako do tog roka ne završe studije?

Odgovor: Prema Zakonu studije se moraju završiti najduže u duplom nizu godina potrebnih za realizaciju studijskog programa, što u slučaju kada su osnovne akademske studije u pitanju znači da se studije moraju okončati za 8 školskih godina. Od školske 2017/2018. godine studenti koji studiraju uz rad na prethodno pomenuti rok mogu dobiti produženje za svaku školsku godinu provedenu u radnom odnosu. Studiranjem uz rad student može studirati najviše do trostrukog broja godina potrebnih školskih godina za realizaciju studijskog programa (OAS – 12 školskih godina, MAS – 3 školske godine i DAS – 9 školskih godina). Studenti po “bolonji” koji su se u prvu godinu osnovnih akademskih studija upisali školske 2006/2007. godine, pod pretpostavkom da su svake školske godine imali status studenta, moraju da završe studije do kraja školske 2013/2014. godine (tj. najkasnije do 30. septembra 2014. godine). Studentima koji su imali odobreno mirovanje prava i obaveza, kao i školske godine u kojima nisu imali status studenta, ovaj rok za završetak se produžava za period trajanja mirovanja prava i obaveza, odnosno, za broj školskih godina u kojima nisu imali status studenta. Po isteku ovog roka ovim studentima će prestati status studenta. Dekan može studentu, na lični zahtev, podnet pre sticanja uslova za gubitak statusa studenta, produžiti rok za završetak studija za jednu školsku godinu ako studentu na dan isteka roka kada su se stekli uslovi za prestanak statusa studenta ostaje neostvarenih najviše 20 ESPB bodova za završetak studija. Studenti koji do završetka studija imaju više od 20 neostvarenih ESPB bodova biće u obavezi da pre isteka roka za završetak studija podnesu zahtev za prelazak na novi odgovarajući studijski program. Prelazak na novi studijski program podrazumeva dobijanje novog broja indeksa i ekvivalenciju odslušanih predmeta i položenih ispita. Predmeti koji budu određeni kao razlika, a iz kojih nastava nije odslušana, moći će da se polažu tek po završetku nastave iz tog predmeta. Ostali predmeti koji su ranije odslušani i koji imaju svog ekvivalenta u novom studijskom programu, moći će da se polažu od prvog narednog ispitnog roka.

Pitanje: Do kada je krajnji rok da studenti koji studiraju po starim planovim i programima da završe studije po ranijim propisima i šta će se dogoditi nakon tog roka ukoliko se studije ne završe?

Odgovor: Studenti koji su upisani na studije po ranijim propisima (pre “bolonje”) imaju pravo da prema trenutno vežećoj odredbi Zakona završe studije do kraja školske 2021/2022. godine (tj. najkasnije do 30. septembra 2022. godine). Nakon isteka ovog roka dalji nastavak studija biće moguć prelaskom na odgovarajući akreditovani “bolonjski” studijski program. Prelazak na novi odgovarajući studijski program će podrazumevati proceduru ekvivalencije starog i novog studijskog programa pri čemu će studenti podneti zahtev za nastavak studija i ekvivalenciju starog studijskog programa sa novim odgovarajućim studijskim programom. Postupak podrazumeva da će oni koji podnesu ovaj zahtev dobiti novi broj indeksa i izvršiće se priznavanje ranije položenih ispita i predmeta iz kojih je nastava odslušana sa odgovarajućim (ekvivalentnim) predmetom iz odgovarajućeg “bolonjskog” studijskog programa. Ekvivalente predmete iz kojih je nastava već odlsušana studenti će moći da polažu po novom studijskom program u prvom ispitnom rokom nakon završetka postupka. Svi predmeti koji budu određeni kao razlika, a iz kojih nastava nije odslušana, moraće prvo da se odslušaju predavanja pre nego što bude moguće pristupiti polaganju ispita iz tih predmeta.

Pitanje: Interesuje me da li je moguće upisati master studije na Pravnom fakultetu u Novom Sadu posle završenog akreditovanog studijskog programa na privatnom pravnom fakultetu?

Odgovor: Da, moguće je. Vlasnička struktura nije relevantna činjenica prilikom ocene ispunjenosti uslova za upis na master akademske studije. Na master akademske studije se može upisati lice koje je završilo odgovarajuće osnovne akademske studije prava koje po nazivu, programu i obimu odgovaraju osnovnim akademskim studijama koje ostvaruje Fakultet i koje ispunjava ostale uslove propisane Konkursom. Ispunjenost uslova ceni komisija. U svrhu ocene ispunjenosti uslova za upis potrebno je dostaviti plan i program završenog studijskog programa, kao i uverenje o položenim ispitima. Komisija može odrediti polaganje razlike u ispitima ukoliko nađe da ta razlika nije veća od 60 ESPB bodova (akademski standard za jednu godinu studija).

Pitanje: Koja je razlika između broja prijvljivanja i broja izlazaka na ispit i kako to utiče na plaćanje više cene prijave ispita?

Odgovor: Broj prijavljivanja nekog ispita nije ograničen i ne utiče na primenu više cene prilikom naredne prijave tog ispita. Broj izlazaka na ispit označava koliko puta je student pristupio ispitu i bio neuspešan u polganju. Neuspešni izlasci na ispit se evidentiraju ocenom 5 (nije položio) u zapisnik o polaganju ispita (ne i u indeks studenta). Nakon tri neuspešna izlaska na ispit (tri puta evidentirana ocena 5 u zapisniku) svaka naredna prijava ovog ispita se naplaćuje po višoj ceni u skladu sa važećim fakultetskim TROŠKOVNIKOM.

Pitanje: Položio sam ispit ali mi ocena još nije evidentirana na studentskim veb servisima, a u istoriji polaganja stoji oznaka “ND”. Da li je ovo neka greška?

Odgovor: Oznaka “ND” je skraćenica za “nije došao”. Najčešće nije reč o grešci već o tome da zapisnik sa tog ispita nije unet u evidenciju (bilo iz razloga što profesor nije vratio zapisnik ili što referent nije stigao da obradi zapisnik sa ispita).

Pitanje: Da li se ispit može naknadno odjaviti?

Odgovor: Ne, odjava ispita je moguća samo dok traje i prijava. Dakle, nakon isteka roka predviđenog za prijavu ispita više nije moguće odjaviti prijavljeni ispit.

Pitanje: Koliko bodova je potreno za upis naredne godine?

Odgovor: Da bi se upisala naredna (viša) godina studija potrebno je u tekućoj školskoj godini ostvariti najmanje 37 ESPB bodova. Dakle, posmatra se zbir svih bodova položenih ispita (bez obzira na godinu studija na kojoj je predmet odslušan) od januarskog do zaključno sa oktobarskim ispitnim rokom tekuće školske godine.

Pitanje: Kakvi su uslovi za prelazak i nastavak studija na Pravnom fakultetu u Novom Sadu sa druge visokoškolske ustanove?

Odgovor: Zahteve za prelazak počinjemo da primamo od druge polovine septembra meseca i rešavamo ih do sredine oktobra meseca (o zahtevu odluku donosi dekan). Uz zahtev je potrebno dostaviti plan i program studija (ceo program po mogućnosti ili eventualno silabuse za predmete koje ste položili na visokoškolskoj ustanovi sa koje bi prešli) i uverenje o položenim ispitima. Za ovaj zahtev je potrebno uplatiti naknadu iz troškovnika pod stavkom “ostali zahtevi”. Ukoliko do pozitivnog rešenja molbe u međuvremenu na visokoškolskoj instituciji sa koje prelazite položite još neki ispit (npr. u redovnom ili dodatnom oktobarskom roku) Vaš zahtev ćete dopuniti novim uverenjem o položenim ispitima kako bi Vam se i još neki ispiti eventualno priznali. Ukoliko Vam zahtev za prelazak bude odobren, pored školarine bićete u obavezi da platite troškove za priznavanje ispita po svakom predmetu, troškovnik možete pogledati OVDE.

Pitanje: Da li postoji mogućnost da se u istom ispitnom roku polažu MJP 1 i MJP 2 kao i drugi predmeti poput Uvoda u građansko pravo i Stvarno pravo?

Odgovor: Propisano je koji su to predmeti koji se mogu polagati tek nakon položenog nekog drugog predmeta. Detaljnu specifikaciju ovih preduslova možete pogledati na stranici odgovarajućeg studijskog programa. Dakle, prijavljivanje MJP 2 je uslovljeno položenošću ispita iz MJP 1, a prijavljivanje Stvarnog prava nije uslovljeno položenošću ispita iz Uvod u građansko pravo. Kada imate nameru da u jednom ispitnom roku prijavite predmet koji ima drugi predmet kao preduslov (kao što je to slučaj sa MJP 2 i MJP 1), potrebno je da izvršite prijavu za oba predmeta tako što ćete npr. MJP 1 prijaviti u ranijem terminu u odnosu na MJP 2. Kada se završi prijava ispita, prijava iz MJP 2 će biti “sporna” i biće uklonjena (novac od prijave će biti vraćen na finansijsku karticu studenta). Kada student položi MJP 1, potrebno je da sa indeksom dođe na šalter Službe za nastavu da “aktivira” spornu prijavu ili da pošalje i-mejl Službi za nastavu. Na ovaj način, kada referent utvrdi da je položen ispit koji je bio predmetni preduslov (MJP 1) vratiće privremeno ukolonjenu prijavu (jer je razlog “spornosti” te prijave otklonjen) i student će biti vraćen na termin ispita u kome je originalno prijavio sporni predmet (a finansijska kartica studenta će ponovo biti zadužena za cenu redovne prijave). Ukoliko student npr. nije prijavio MJP 2, a položi ispit iz MJP 1, MJP 2 može da prijavi kroz naknadnu prijavu, ukoliko postoje mogućnosti spram broja prijavljenih kandidata kod predmetnih nastavnika i uopšte postojanja termina za MJP 2 (naknadna prijava se tarifira u skladu sa fakultetskim TROŠKOVNIKOM).

Pitanje: Diplomirao sam i zanima me koliko treba da se uplati za izdavanje uverenja i šta je još potrebno da se ispuni uz uplatnicu?

Odgovor: Kada diplomirate potrebno je da podnesete zahtev za izdavanje uverenja i diplome (Obrazac O-8 koji možete nabaviti u fakultetskoj skriptarnici). Na šalteru Službe za nastavu ćete predati Vaš indeks, popunjen Obrazac O-8 i dokaze o uplati naknada za stavke iz troškovnika “Uverenje o diplomiranju” i “Diploma”. Na šalteru ćete dobiti jedan statistički obrazac koji ćete popuniti za potrebe Republičkog zavoda za statistiku. Troškovnik i iznose pomenutih naknada možete pogledati OVDE.

Pitanje: Prijavio sam ispit u ovom ispitnom roku, međutim, iskrsli su mi određeni problemi i želeo bih da odložim ispit, kakva je procedura za to?

Odgovor: Da bi se odložio ispit potrebno je najkasnije dan pre zakazanog ispita zatražiti saglasnost za odlaganje ispita od nastavnika kod koga je ispit prijavljen. Odloženi ispit se može polagati samo kod nastavnika kod koga je ispit prijavljen i ukoliko nastavnik ima termin za koji bi dao saglasnost da se ispit odloži (naravno, i ukoliko to nastavniku dozvoljava broj prijavljenih kandidata za taj dan). Nastavnik, ukoliko je saglasan da se ispit odloži potpisaće se na Obrazac O-5 (koji student može nabaviti u fakultetskoj skriptarnici) i na obrascu će odrediti datum za koji je saglasan da se ispit odloži. Odmah po dobijenoj saglasnosti, student je dužan da izvrši uplatu u skladu sa fakultetskim troškovnikom i da na šalteru Službe za nastavu preda obrazac za odlaganje ispita, kao i dokaz o uplati odgovarajuće naknade (stavka za “Zahtev za odlaganje ispita” utvrđena TROŠKOVNIKOM). Odloženi ispit se u istom ispitnom roku ne može ponovo odlagati.

Pitanje: Mogu li da overim zimski semestar posle ispitnog roka u aprilu?

Odgovor: Da, ali se mora imati u vidu to da onaj ko nije overio zimski semestar (a samim tim nije ni upisao letnji semestar) ne može prijavljivati ispite dok ne izvrši naknadnu overu smestra.

Pitanje: Na koji način se poništava ispit? Da li mogu da izađem u narednom roku na ispit koji sam položio, pošto sam nezadovoljan ocenom?

Odgovor: Student ima pravo da Dekanu podnese prigovor na dobijenu ocenu, ako smatra da ispit nije obavljen u skladu sa Zakonom, Statutom i opštim aktom fakulteta, u roku od 36 časova nakon dobijanja ocene. Ukoliko se usvoji prigovor studenta, student ponovo polaže ispit u roku od 3 dana od dana prijema odluke Dekana po podnetom prigovoru. Dakle, ukoliko je prošlo više od 36 časova od dobijene ocene, a prigovor nije podnet, ocena sa tog ispita se ne može poništavati a taj predmet se smatra položenim i više se ne može prijavljivati.

Pitanje: Studiram po starom sistemu (pre bolonje) i OPŠTI smer sam, šta mi treba da bih mogao da uzmem stepen?

Odgovor: Ukoliko imate položene sve ispite iz prve i druge godine studija, koji su predviđeni studijskim programom, kao i radno, upravno i privredno pravo možete podneti zahtev na šalteru Službe za nastavu (koji se tarifira sa 8.500 dinara za izdavanje uverenja i diplome) za izdavanje uverenja i diplome o stečenom prvom stepenu visokog obrazovanja i stručnim nazivom PRAVNIK.

Pitanje: Studiram po starom sistemu (pre bolonje) i SUP smer sam, šta mi treba da bih mogao da uzmem stepen?

Odgovor: Ukoliko imate položene sve ispite iz prve i druge godine studija, koji su predviđeni studijskim programom, kao i upravno pravo – opšti deo, možete podneti zahtev na šalteru Službe za nastavu (koji se tarifira sa 8.500 dinara za izdavanje uverenja i diplome) za izdavanje uverenja i diplome o stečenom prvom stepenu visokog obrazovanja i stručnim nazivom PRAVNIK.

Pitanje: Da li se po bolonjskom sistemu studiranja može uzeti stepen?

Odgovor: Ne postoji takava mogućnost, jer fakultet nema akreditovan studijski program u trogodišnjem trajanju odnosno u konkretnom slučaju program obima 180 ESPB za sticanje stručnog naziva PRAVNIK.